Przejdź do głównej treści

Zastosowanie systemu POS w branży medycznej

Chyba każdy przedsiębiorca stawia sobie za cel zwiększenie obrotów swojej działalności gospodarczej. Wyjątkiem nie są tu również firmy branży farmaceutycznej, które równie mocno, jak konkurenci pragną zwiększyć swoją sprzedaż. Istnieje wiele ciekawych rozwiązań mogących pomóc w kwestii jaką jest sprzedaż w aptece, a jednym z nich jest system POS w branży medycznej. 

Jak można wykorzystywać system POS w aptece?

Na czym polega działanie systemu POS?

Polega on na wydzielaniu materiałów reklamowych, skierowanych do konkretnego, jednostkowego klienta. Dzielą się na trwałe - czyli wykonane z tworzywa typu plastik, czy metal i miękkie, czyli bazujące na papierze, tekturze i tym podobnych. System POS w aptekach jest stosunkowo rozwinięty. Wchodząc do losowej apteki, jesteśmy atakowani - w pozytywnym tego słowa znaczeniu - ogromną liczbą ulotek, plakatów i stojaków z namalowanymi na nich reklamami.

Zawsze jednak można udoskonalić swą kampanię promocyjną, bowiem system POS ma w swym zanadrzu dużą ilość materiałów, które z łatwością mogą dotrzeć do klientów. Wyróżnić można tu między innymi wspomniane wcześniej ulotki, broszurki, ruchoma reklama przytwierdzana do półki lub jej krawędzi (wobbler), standy czy lightboxy, a nawet kioski interaktywne. 

Gdzie najlepiej sprawdza się system POS?

System POS w aptekach sprawdza się dobrze w strefie przykasowej, ponieważ to w niej większość klientów jest skłonnych do powiększenia swych zakupów o dodatkowe produkty. Ważne jest więc, aby pamiętać o tym, by umieścić odpowiednie materiały właśnie tam, aby znacznie zwiększyć swą sprzedaż w aptece. System POS w branży medycznej sprawia również, że klient jest w stałym kontakcie z daną marką, co umacnia jej pozycję, wpływając jednocześnie na właściciela danej marki, jak i na aptekę. Daje to więc korzyść obu stronom.

Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia rozmieszczenia materiałów reklamowych w dużych skupiskach ludzi, takich  jak galeria handlowa, dworzec kolejowy, czy centrum miasta. Nie musimy zamykać się więc tylko i wyłącznie w obrębie własnej apteki lub sieci aptek. Możliwości, jakie stoją przed nami są o wiele większe, niż mogłoby się to wydawać. 

Jakiego oprogramowania do zarządzania firmą użyć w branży medycznej?

Jaka jest historia systemu POS?

Historia systemu POS jest bardzo długa, już starożytni korzystali z jego dobrodziejstw, dostrzegając drzemiące w nim możliwości i szanse. Powinniśmy więc postawić na sprawdzone i pewne rozwiązania, które są w stanie w dużym stopniu wpłynąć na poprawę sprzedaży w naszej aptece.

Dzisiaj możemy korzystać z systemu POS w wersji elektronicznej, lecz tutaj nie będę się na tym skupiał, gdyż na blogu ODL w artykule pod tytułem: "SYSTEM POS – JAK WYBRAĆ NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE? zostało to już opisane w sposób wyczerpujący. Tego rodzaju system POS w branży medycznej może nadal zaskakiwać skutecznością i nowoczesnością, a także idealnie wpasować się w nawet bardzo wymagające gusta zarówno klientów, jak i właścicieli aptek.

Czy systemy POS w 2024 roku są popularne w aptekach?

W 2024 roku systemy POS nadal cieszą się dużą popularnością w aptekach, głównie ze względu na ich wszechstronność i zdolność do zwiększenia sprzedaży. Apteki coraz częściej inwestują w zaawansowane technologie POS, które umożliwiają bardziej efektywne zarządzanie sprzedażą i lepszą komunikację z klientami.

Nowoczesne systemy POS są teraz zintegrowane z aplikacjami mobilnymi, co pozwala na wysyłanie spersonalizowanych ofert bezpośrednio na smartfony klientów. Dodatkowo rosnące znaczenie big data w handlu detalicznym sprawia, że firmy mogą lepiej analizować dane sprzedażowe i optymalizować swoje strategie marketingowe. Wzrost popularności e-zdrowia i telemedycyny również wpłynął na rozwój systemów POS, które teraz oferują funkcje wspierające zdalne konsultacje medyczne i sprzedaż leków online.